1. Køb hos Hardballshoppen 2. Priser 3. Salg generelt 3.1. Kunde loyalitets rabat 4. Særligt om butikssalg og afhentning 5. Levering 6. Afbestillinger 7. Betaling 8. Reklamationsret 9. Anvendelse af reklamationsret 10. Tilbagesendelse af varer som ikke indeholder fejl 11. Forsvarlig returnering 12. Kompatibilitet 1. Køb hos Hardballshoppen: Der er ikke indgået en bindende købsaftale med Hardballshoppen, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Hardballshoppen. 2. Priser: Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Kunder fra Norge vil se priserne ekskl. moms når de er logget ind. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: - Valutaændringer
- force majeure
- leveringssvigt
- afgiftsændringer
- udsolgte varer og taste/trykfejl
3. Salg generelt: Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende salgspris. Er der på bestillingen valgt afhentning i butikken. slettes bestillingen såfremt varen ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning. De priser der er på Hardballshoppen.dk gælder normalt også i butikken på Skolegade 16, Karise 3.1. Kunde loyalitets rabat: På baggrund af de ordrer, De har lagt hos os de seneste 12 måneder, beregner vi en loyalitetsrabat på deres fremtidige ordrer. Har De f.eks. købt for tilsammen 35.000 over de seneste 12 måneder, får De en rabat på 12,5% på Deres næste ordre. Rabatten gives på alle, ikke nedsatte varer. Gives ikke på varer med “Fast lavpris”. DKK 350 | | 5 % | DKK 5.000 | | 6 % | DKK 7.000 | | 7 % | DKK 10.000 | | 8 % | DKK 20.000 | | 10 % | DKK 30.000 | | 12,5 % | DKK 50.000 | | 15 % | 4. Særligt om butikssalg: Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på Skolegade 16 • 4653 Karise. Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker. Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny. Ved tilbagekøb af varer sker dette altid til prisen på kundens faktura, eller ved prisfald til den aktuelle dagspris. 5. Levering: Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Hardballshoppen‘s grossister. Såfremt De har valgt at købe et produkt, hvis status er “Forudbestilling” eller “Bestillingsvare”, tages der forbehold for ekstra leveringstid, alt efter hvilken grossist varen kommer fra. 6. Afbestillinger: Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske på samme måde som bestillingen er foretaget. Alternativt kan det ske ved, at fremsende en e-mail med mærket Afbestilling. Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten Afbestilling indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 15:00 samme dag, som bestillingen er foretaget. 7. Betaling: De mulige betalingsmåder er: - Betaling via Dankort/Visakort/Masterkort/ og VisaElektron.
- Bank Overførsel
- Kontant (kun butikssalg)
8. Reklamationsret: Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Hardballshoppen. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses herunder. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller vor leverandørs værksted, såfremt der er en produktionsfejl på produktet. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, fremmedlegmer, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent. Endvidere er almindelige sliddele ikke dækket af reklamationsretten. Hardballshoppen kan ikke gøres ansvarlig for skader der er sket på grund af forkert eller ulovlig brug af mindreårige, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. 8.1. Reklamationsret: Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret. 8.2. Garanti: Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret. 8.3. Ombytningsret: Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1. januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation. 8.4. Rimelig tid: I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne. 8.5. Formodningsreglen: Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet. 9. Anvendelse af reklamationsretten: Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Hardballshoppen inden rimelig tid efter varens modtagelse. Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. I det omfang Hardballshoppen måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte tab og omfatter således ikke følgeskader på tilsluttet udstyr og indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger, driftstab, installationsomkostninger m.v. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Hardballshoppen’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Ved montering af tun i våben sammensat efter kundens ønske, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Hardballshoppen. 10. Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl: Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Hardballshoppen, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr. Testgebyret er DKK 380,- pr. time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Hardballshoppen ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. Varer skal returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Har kunden ikke en fakturakopi og Hardballshoppen skal finde den i sine arkiver vil der blive pålagt et gebyr på DKK 100,- til dækning af den tid der er forbrugt på fremskaffelsen af denne. 11. Forsvarlig returnering: Alle produkter, der returneres til Hardballshoppen skal være forsvarligt indpakket. Ved pistoler, geværer, rødpunktsigter, kikkertsigter m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. Hardballshoppen anbefaler, at varen returneres via GLS pakkeshop, og at varen sendes som pakke. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS trace system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Hardballshoppen. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. Alle produkter, der modtages fra Hardballshoppen indpakket i flamingo æsker, skal dersom de returneres være indpakket i tilsvarende beskyttende materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af Deres rettigheder. 12. Kompatibilitet: Hardballshoppen kan ikke holdes ansvarlig for tilpasningsproblemer mellem opgraderings/tundele ved køb til selvmontering. OBS. Vi kan desværre ikke sende våben, sprayflasker og co2-kapsler til Grønland og Færøerne! |